Що таке імідж і з чого він складається?

Що таке імідж і з чого він складається?

В мережі постійно з’являються новини про те, що співачка пофарбувала волосся в рожевий колір і шокувала фанатів зміною іміджу. Але імідж — це не тільки зачіска і навіть не дорогий костюм. Це поєднання візуальний образу людини і його внутрішнього світу.

У статті розповімо про стародавню науці іміджелогії, десяти складових цілісного образу і внутрішньої імідж-самооцінці.

Зміст

Що таке імідж?

Імідж — це продуманий, стратегічно розроблений, цілеспрямовано сформований і емоційно забарвлений образ, в якому закладено безліч реальних і очікуваних характеристик. Є імідж людини, організації, нації, фахівця, керівника, політика, території, бренду. Суть іміджу доповнюють, розкривають і пояснюють ключові поняття вигляду, стилю, сформованого уявлення, рекламної ідеї, соціального стереотипу, сприйняття, додаткової цінності.

Слово походить від англійського «Image» — «Образ», але ці слова не можна вважати абсолютними синонімами. Імідж можна визначити як різновид образу, доповненого психологічними, соціологічними, економічними, маркетинговими знаннями. Якщо перефразувати імідж — це відкритий файл, з якого навколишні свідомо чи несвідомо зчитують загальний посил, модель поведінки, рівень доходу та інші характеристики.

Існує кілька точок зору на проблему іміджу, які залежать від об’єкта:

Свій імідж, побудований на стереотипах, є у кожної нації. Так, вважається, що німці люблять точність, євреї — гроші, англійці — традиції, а французи — моду.

Що таке имиджелогия?

Имиджелогия — наука про формування іміджу, покликана допомогти зробити саме те враження, яке планувалося. Имиджелогия сформувалася в західному співтоваристві в 60-х роках XX століття, в російськомовному просторі з’явилася на 20 років пізніше. Спочатку займалася створенням образів політиків, пізніше в науці виділилися напрямки особистої, педагогічної, медичної, управлінської, кадрової, корпоративної, юридичної іміджелогії.

Хоча имиджелогия сформувалася відносно недавно, основні елементи стилю і особистого образу з’явилися ще в Стародавньому Єгипті. Образ фараона поєднував характеристики людини і божества, тісно пов’язувався з іміджем держави. Зовнішність фараона уособлював всемогутність верховного керівника, а пізніше став прообразом державного управління. Ця практика перейшла до країн Месопотамії, Давнього Китаю, Стародавньої Персії.

У Стародавньому Римі та Стародавній Греції більше уваги приділялося іміджу держави. Пізніше в Середньовічній Європі до образу правителя додався релігійний і світський аспект. До лицарям або дворянам висувалися підвищені вимоги: вони повинні були вміти читати вірші, віртуозно володіти мечем, триматися в сідлі, служити своєму панові. В епоху Відродження значимість красивого образу почали розуміти звичайні люди. Формується репутація сімейств, окремих дворів, робочих династій.

У Новий час з розвитком виробництва загальний імідж особистості роздвоївся на зовнішній і внутрішній. З одного боку людина повинна була вписатися в суспільство, з іншого — розвивати свої внутрішні якості. У Росії особистий імідж став головною складовою комерсанта. Сформувався зовнішній образ купця (борода, солідність, фізична сила) і його внутрішній вигляд (чесність, порядність, вірність слову). Коли паперових договорів ще не існувало «слово купця» при укладанні угод мало велику силу.

Сьогодні багатоступеневу стратегію побудови особистого бренду розробляють політики, актори, телевізійні ведучі, бізнесмени, блогери.

Структура особистого бренду.

Є думка, що особистий імідж полягає тільки в зовнішньому вигляді. Це правда, але тільки частково. Особистий бренд — поняття більш об’ємне, яке включає:

Публічний або зовнішній імідж, який зчитують навколишні — це важливо. Але набагато більш важлива річ внутрішній імідж — то, що кожен думає про самого себе. Тобто особистий бренд починається з внутрішньої сутності, яка відбивається на зовнішності і поведінці.

Внутрішній імідж.

Думки про себе можуть не збігатися з думкою оточуючих і люди часто концентруються на недоліках, які іншим просто не видно. Від того, наскільки ми любимо свої ноги, шию, груди, залежить наша хода, постава. Від того, наскільки ми впевнені в своїх силах, якості, здібності залежить самооцінка. А самооцінка — фундамент особистого бренду.

Робота над самооцінкою — одна з найбільш складних і тривалих. Для першого тестування можна задати собі 5 питань. Щоб отримати результат досить бути чесним із самим собою.

Отже, приступимо:

Іноді мужність попросити і прийняти допомогу інших — критерій не слабкості, а високої самооцінки.

Іноді через внутрішні установок ми несвідомо саботуємо обставини, які обіцяють успіх.

Іноді відчуття непотрібності виникає через інтроверсії або невміння налагодити соціальні контакти.

Іноді нам простіше похвалити кого завгодно, ніж написати список своїх сильних якостей або талантів, якими ми могли б пишатися.

Іноді межі своїх можливостей задають «голосу в нашій голові», які належать батькам, вчителям, друзям, керівнику, але не нам самим.

І ще одна порада від психолога: вимкніть музику, комп’ютер, телевізор, телефон, пройдіть тест в тиші. Іноді цього достатньо, щоб по душам поговорити з внутрішнім «Я».

Висновки:

Все про відносини

Зараз ви знаходитесь тут:

Можливо, вас зацікавить: